Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Jag måste byta pckningen på min bil som sitter vid kammen, (alla som har rödblockare borde veta vilken pga den läcker ofta).

Jag vill veta är måste jag sjystera ventilerna efteråt?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Packboxen på kamaxeln? du behöver inte justera ventiler, du har ju inte loss nånting som har med det att göra. Lossa remmen och remhjulet bara, och bryt ut tätningen med en skruvmejsel utan att repa ytan på axeln. Om jag var du skulle jag byta alla tre packboxar fram på motorn, kamaxel, mellanaxel och vevaxel när remmen ändå är loss. Och rem naturligtvis.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Sparkz skrev:Packboxen på kamaxeln? du behöver inte justera ventiler, du har ju inte loss nånting som har med det att göra. Lossa remmen och remhjulet bara, och bryt ut tätningen med en skruvmejsel utan att repa ytan på axeln. Om jag var du skulle jag byta alla tre packboxar fram på motorn, kamaxel, mellanaxel och vevaxel när remmen ändå är loss. Och rem naturligtvis.

Ska fundera på det, remmen bytes för ca 500 mil sedan.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Volvo säger att man inte sätter tillbaka en losstagen rem, men jag håller med dig om att om den är så ny så får den nog gå en stund till...
av 945S
Rembrott är väl ingen katastrof i en B230 så vitt jag vet, så med tanke på detta borde man kunna snåla med rembytena.

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]