Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej

Fick ett lattjo fel igår.
All instrumentbelysning (utom upplysta knappar för stolvärme och upplysta bälteshållate) dog, samtidigt dog vänster bakljus och park. ljus fram. Bytte en säkring som gått sönder (tror det var 21) och då fungerade det tills jag startade bilen, då gick den säkringen sönder igen och allt slocknade.

Några som har några liknande erfarenheter eller ideér på lösning?

Tack på förhand.

MVH Rampitsch
Du har kortis helt klart, hade samma problem med blinkersen, den åt säkringar, kan också göra så om ett relä är på vag att ge upp, jag bytte blinkers relä och sen har jag inte behövt byta säkring.
mvh Team Stiggen
Stiggen skrev:Du har kortis helt klart, hade samma problem med blinkersen, den åt säkringar, kan också göra så om ett relä är på vag att ge upp, jag bytte blinkers relä och sen har jag inte behövt byta säkring.
mvh Team Stiggen
Misstänkte att det var något sådant, tyvärr.
Får väll börja längst fram och gå bakåt, jobbigt att det är både inne i bilen och ytterbelysning på samma säkring.
Borde väll inte ha något att göra med diodbelysningen jag satte in i instrumenthuset, frånsett att de kan ha blivit kortis alltså...

Får undersöka det där när tiden infinner sig, efter tentorna med andra ord.
Byt säkring och koppla ur bakljuset, starta bilen och hoppas att säkringen inte går ;) så har du med lite tur minskat felsökningsområdet en bra bit... om inte annat vet du vilken ände du skall börja av bilen...

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]

Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]