Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
LMM = Luftmassemätare.... Anledningen till att jag sitter och funderar i dom här banorna och inte bara sätter på en öppen dump med det samma..

Jo jag förstår att det är att bara göra som killen på bilden fast jag tror att det är bättre att sätta anslutningen så nära röret vid turbon så möjligt och ha just två rör. detta pga att jag inte vill riskera att "dumpa" in i vevhusventilationen..
Kanske är helt ute och cyklar men så tänker jag iaf..

Så är det med det!
Och ja. kolla klockslaget då jag skriver det här.. Svaret på frågan du tänker på är nej, jag är inte jolt cola junkie.. jag jobbar natt :)

Ha det fint!

/Trubbel+
av allan_25
tack för svaret på LMM. men jag har också tänkt så att den kan dumpa inn i vevhusventilationen. men jag har också tänkt att ""den dumpar på så högt tryck så den kan inte dumpa inn i vevhusventilationen" men det är bara en tanke jag vet inte om det är rätt?

därimot har jag har fått lite problem med min bil.

min oljesticka sticker upp när man varvar den till 6000var och uppåt..... kan det vara att det finns tryck över från turbo som ligger och trycker när man har släpt gasen. för i så fall så har jag tänkt att det kanske hjälper att sätta dit en dump så det inte finns tryck när man släpt gasen eller kan det vara ett annat fel för jag har redan rensat vevhusventilationen. och stickan hoppar trots allt bara upp när man e uppe på 6000 varv och uppåt???????
Användarvisningsbild
av Ticken
allan_25 skrev:
därimot har jag har fått lite problem med min bil.

min oljesticka sticker upp när man varvar den till 6000var och uppåt..... kan det vara att det finns tryck över från turbo som ligger och trycker när man har släpt gasen. för i så fall så har jag tänkt att det kanske hjälper att sätta dit en dump så det inte finns tryck när man släpt gasen eller kan det vara ett annat fel för jag har redan rensat vevhusventilationen. och stickan hoppar trots allt bara upp när man e uppe på 6000 varv och uppåt???????
Oj du.. det där är alldeles för avancerat för mig. Tror att någon annan på forumet är mera lämpad att svara på det där :)

/Turbo+
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]