Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Christiansollen
Hej.
Jag är ny i forumet och undrar om det är värt att köpa en 760 -88
Hur är v6:an? Vad ska man kolla innan köpet?
Är det några kända fel?
Tacksam för snabba svar =)

/Christian
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
v6 an är en av de sämre motorerna som suttit i en volvo tyvärr !! cylinder fodren brukar sjunka o då börjar den dra vatten är ganska dyrt att reparera o i en -89 är det b280 som v6 an hette på slutet den är inte mycket bättre har haft ett par stycken så jag vet!! de var ju billiga att köpa då ryktet om de där motorerna redan då var vida spritt
av metalHJ
Instämmer med NORDIC MAN!

Jag hade avstått från den modellen, och nu har ju 960 bilarna sjunkit ner ganska bra i pris då det finns en del som börjar bli äldre. Så satsa hellre på en 960, i dessa sitter en rak sexa. Finns i både 2,5 och 3,0 liters utföranden, båda med 24 ventiler. Kan personligen rekomendera den motorn starkt! Motorn är volvos egen konstruktion och helt klart en vettig snurra. Relativt lättskruvad, och grymt fin karaktär i gången.

Lägg runt 15 så har du en skaplig 960 i bruksskick!
av Christiansollen
metalHJ skrev:Instämmer med NORDIC MAN!

Jag hade avstått från den modellen, och nu har ju 960 bilarna sjunkit ner ganska bra i pris då det finns en del som börjar bli äldre. Så satsa hellre på en 960, i dessa sitter en rak sexa. Finns i både 2,5 och 3,0 liters utföranden, båda med 24 ventiler. Kan personligen rekomendera den motorn starkt! Motorn är volvos egen konstruktion och helt klart en vettig snurra. Relativt lättskruvad, och grymt fin karaktär i gången.

Lägg runt 15 så har du en skaplig 960 i bruksskick!

Okej.. jo jag har kollar lite på 960 men dom ligger inte så lågt i pris här uppe tyvärr.. annars hade jag köpt en sån.
Tack för svaren iaf =)
Volvo car UX

Det finns ju equalizer i nya ux

Skulle säga när man har bilen igån[…]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret är […]

Stefans 968

Vart installerat idag. IMG_1377.jpeg