Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av fod
Hej. Tänkte handla bromsbelägg och bromskivor på biltema i helgen till en 945 GL -94. Men i deras katalog finns det lite olika varianter beroende om man har Girling, Bendix, stel bakaxel eller delad bakaxel. Bromskivor fram finns det 280 mm och 287 mm. Eftersom jag inte är så kunnig undrar jag om det finns någon som kan reda ut vilka prylar jag ska ha. Tack på förhand. Mvh daniel.
Användarvisningsbild
av andreas88
Hej!

du ska ha bromsbelägg bak med artikel nr 65-9034 stel bakaxel
och bromsbelägg fram med artikel nr 65-9042 Girling

skivor bak ej multilink artikel nr 64-904
skivor fram 280 mm artikel nr 64-2670

till min 940 också en 94 står det att det ska vara 280 mm skivor och jag har alltid köpt 280 mm skivor till min
av Mijni
fod skrev:Hej. Tänkte handla bromsbelägg och bromskivor på biltema i helgen till en 945 GL -94. Men i deras katalog finns det lite olika varianter beroende om man har Girling, Bendix, stel bakaxel eller delad bakaxel. Bromskivor fram finns det 280 mm och 287 mm. Eftersom jag inte är så kunnig undrar jag om det finns någon som kan reda ut vilka prylar jag ska ha. Tack på förhand. Mvh daniel.

KOlla med Bilia/Mekonomen/Micro, dom brukar ha koll, bara du uppger regnummret =)
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]