Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Melvin
Tjena!
Jag har ett väldans stort problem. Jag har en 744 från -87 som hastighetsmätaren dog på häromveckan. Inga problem, tycker säkert ni, men jag är rätt kass på det här med bilar! Så snälla hjälp! Vad ska jag göra?

/Martinez
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Det kan vara den grejen som sitter på bakaxeln hade samma problem med min och polaren hade samma med sin men det fungerar efter man bytte detta.

Det lättaste är att byta hela plattan, köp en på skroten nät in till omöjligt att få bort bara denna grej

glöm inte ny packning i fall den går sönder och samtidigt byta olja i klumpen
Användarvisningsbild
av Sparkz
Varför inte göra en enkel mätning innan man lägger ner att det jobbet? 600 -1600 Ohm i givaren, mät gärna från kontakten i bagageutrymmet för att få med kabeln ner i mätningen. Skarven är plomberad med en plastlåda som du får bryta upp. Är det avbrott där kan du gå vidare och mäta direkt på givaren för att se om det är kabeln eller givaren som är problemet.

Fungerar tripp/vägmätare? Isf finns signalen där, men hastighetsmätaren är trasig.
av Melvin
Tripp/Vägmätare fungerar inte heller... Om man inte är van vid att grejje med bilar, är det då jobbigt att göra ett sånt här ingrepp?
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]