Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av enpc
Tjena

Jag har en 945 B230FT årsm 98 som jag har fått ett klurigt problem med. Det är så att jag verkar tappa turbotrycket. Turbon jobbar men man hör ett markant pys ljud under huven vid belastning sedan slår laddtrycksmätaren i botten och bilen går käck :evil: . Jag har kontrollerat alla vacuumslangar, dumplock, dump, intercooler för läckage men hittar inget. Har trycksat systemet och ej kunnat hitta läckage?. Vart tar trycket vägen?. Hittar ingen synbar brist på insug eller topp packningheller? :roll: . När felet uppstod så lät det precis som en tryckslang gav med sig?. Turbo, kam och topp är 4 mån gamla. Bilen går som den ska så länge inte turbon laddar. Vad kan det vara om man utesluter vacumslangarna och intercooler?.
Användarvisningsbild
av enpc
Ska bara tala om att det var gängorna till dumplocket som inte ville vara med. Den klarade en provtryckning MEN inte när min turbo laddade upp. Så det var
dumplocket som läckte.
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android