Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
idag när jag kom hem från en körning på ca 30 mil så hade jag ca 1cm vatten på golvet höger bak, har besiktat nyligen och inte fått nån
anmärkning eller info om nån rost undertill, kanske ytterligare en av volvos "standardfel" om nån har erfarenhet så tar jag tacksamt emot tips,,,,,
Användarvisningsbild
av JRS
Vid en närmare titt ser det ut som om det kommer in fram, det droppar från plastkåpan som sitter under instrumentpanelen,
det är ganska stora mängder som kommer in,,
Användarvisningsbild
av erikn
Kolla framrutan, jag har haft problem med att den läcker. Men det blev aldrig åtgärdat, jag krockade och det blev skroten innan det blev tid för fix, så jag vet inte hur man lagar det.
Användarvisningsbild
av Bettan
Droppar det från pedalkåpan kan det med stor sannolikhet vara värmeventilen som sitter till höger upp bakom gaspedalen som läcker. Värmeventilen är ihopkopplad med kylsystemts slangar så undersök om du har lite kylarvätska kvar i systemet och om det är glykol och inte vatten som står på golvet. Montera också bort pedalkåpan som sitter med tre insektsskruvar för om det är värmeventilen som läcker bör du också kunna se att det har bildats vita saltkristaller där det har droppat.

Hade i höstas ungefär samma symptom som du på min 740-92 b230f med en genomblöt matta på förarplatsen, vilket visade sig bero på att värmeventilen läckte.
Användarvisningsbild
av JRS
vatteläckaget är på höger sida, luktar inte glycol, .....det vatten som kommer in i ventilationsgallret,,var tar det vägen...?
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]