Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

Jag har ett smärre problem.
Eller ja, problem är det ju mest när jag backar.

Vi bytte låda, från en M46 (OD) till M90 i början av året, hade inga större tankar på att när jag skulle fickparkera höll jag på att bli rammad rak upp bakifrån av en kille som hävdade att jag inte hade några backljus!
Så lite förbryllad gick man bak och titta, mycke riktigt. INGA BACKLJUS! :-O) och besiktning om 2 veckor... illa!

Men som tur var så kollade inte killen på SBP backljusen och bilen gick igenom relativt prickfritt. Nått litet på reflektorerna och nån bussning högerfram.

Men till saken.
Kontakten sitter i under bilen, och passa fint.

Men HUR ska det skarvas om eller göras med någon adapter så att backljusen fungerar igen? (Vet att flera här har bytt from M46 till M90)

Med vänliga hälsningar
Martin
Nästa gång
SteffeB skrev:Funkar kontakten på lådan då?
Du får mäta och kolla så att den sluter när du lägger i backen.

Tack för snabbt svar;
Men hur menar du med sluter ? =)
Sluter, dvs kontakten ger kontakt rakt igenom så strömmen går fram. Om du mäter med en ohmmätare så är sluten 0 ohm och öppen oändligt ohm.
Har du en multimeter med "pip" så är det enklare, piper det så är den sluten och ljudlös öppen.
Då får vi ut och prova =) Tack för hjälpen. Men låt oss säga att allt funkar som det ska!

Någon som har hur och var allt ska sitta ?=)
palla skrev:Du kan lungna dig för det finns inget lag på att du behöver backljus på besiktningen...
Men om du har så ska det lysa vitt! :D

Hehe nä, men jag har ju backljus på häcken :P... som inte funkar ;)
SteffeB skrev:Har du fått det att funka än???

Nä tyvärr inte, har haft mycket med jobb just nu, får ta och titta på det när jag ändå byter bromsar nån gång i helgen.
På nått sätt ska det nog funka =)
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]