Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag tror inte det är sant vilken otur :( Lider verkligen med dig. Hoppas det löser sig till slut.
av Frackman
Ny rapport av den nu fattigare volvoägaren. När väl remskivan på veven var väck så var det en omärkt kamrem dvs utan några streck eller markeringar. Drar nog slutsatsen att det inte var en originalrem. Med reservation att den kan ha glidigt mot klämrullen och slipats bort. Så om den stod rätt, inte en susning. Men i med ny rem noga med att allt kom rätt, did med remmar och jox. Så spänd förväntan. Yapp den går som en klocka igen.
"Pigg" på gasen igen.

Så nu gissar han att det var kamremmen som hoppat nån kugge eller så.

Tack för all hjälp, och hoppas att detta kan vara till någon glädje för någon. Jag kan tyvärr bara köra fram till 1745 på torsdag.
En god kväll på er hej
av metalHJ
Satan vilket jävla oflyt, precis under provkörningen... Hur stora är oddsen? Kunde du inte pratat farbror blå till rätta, och berättat omständigheterna, eller var det ytterligare en paragrafryttare utan någon sympati i kroppen? Jag lider med dig!

Vart du av med lappen, i och med att du skriver att du bara får köra till torsdag? Och 4 papp i böter på detta... Du måste passerat hastighetsgränsen med råge för detta utslag 8)

Tur i oturen, skönt att du fick ordning på kärran iaf. :)
av Frackman
Det var lite råge det erkännes, 128 på 90 sträcka men det svider i alla fall. Det värsta är att man e utan leg och frysen och kylen e tom. Jag får väl lära pin-koderna. Och börja motionera.
Dags att börja planera strikt märker jag, har tre ligister som ska till skolor och annat men ingen att dela det med. Ja ja.
av metalHJ
Drar dom lappen för det? Var det inte ändrade regler för detta, eller inbillar jag mig bara att jag hört att gränsen skulle skjutas upp till 50 km/h över hastighetsbegränsningen på 90 väg? I annat fall skulle det bara bli böter...

Vet ju att det alltid varit 30 över, men jag minns så väl att jag reagerade på det när jag hörde/läste något rykte om att det skulle skjutas upp till 50. Under 50 skulle det bara bli böter... Men tydligen måste jag inbilla mig, när du blev av med lappen på 38 km över gränsen!

Men ändå jävligt surt, och förstår att det svider! Vet själv inte riktigt hur jag skulle hanterat en situation utan kortet, då jag är tämligen bilburen i och till jobbet. Går det inte taxi eller annat för dina ungar?
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]