Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Hej hallå.

Har en 945:a med turbo+ från 92 med ca 17000 mil på mätaren. Var på väg till jobbet idag i regnet så plötsligt när jag ligger på 50väg (och kör 50) så börjar bilen tokrycka. Så mycket så det gick knappt att sitta still i den. Man far åt alla möjliga håll å kanter.
Hade treans växel i så jag provade att växla upp/ner utan att något förändrades. Gav även full gas med motorn vägrade att varva mer än ca 2500 varv.
Och så.. plötsligt slutar den rycka och går som vanligt igen.. Jag kör vidare och kommer ut på motorvägen, då börjas det igen, fast i 90. Jag kämpade för att hålla farten uppe då det var näst intill omöjligt.
Tryckte ner kopplingen och gav full gas men som förut vägrade motorn varva mer än ca 2500.
Och åter igen, bilen går hur bra som helst.

Vad är det som händer?!
/ Turbo+
Användarvisningsbild
av Ticken
945S skrev:Felkoder?
Hej.

Har inte läst av dom. Har läst här i forumet hur man gör och så, men vill bara kolla innan man gör det: Kan man pajja något om man gör fel eller händer det ingenting? För isåfall så blir det väl att lämna in den.

/Turbo+
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android