Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av paddish
Köpte en 740 igår den var lättstartad gick hur bra som helst hela gårdagen...men idag när jag körde så small den igång som vanligt...jag for på macken och handlade när jag kom ut och skulle starta den så "klickar" det bara startmotorn går inte in !! jag har testat knacka på den ...rull startar jag smäller den igång direkt!!

det verkar som om det varit nån "hemmafixare" som varit där och satt in nåt larm. det sitter nägra bosch grejor, typ stora relän under ratten kan det vara larm?? som är ihopkopplat mett täningslåset hur skall jag bete mig för att få en rätsida på detta?? jag fick inte med nån av-aktiverings grej och förra ägaren hade ingen anning!!!

tacksam för svar
mvh johan
av metalHJ
tråkigt läge, såvida du inte kan beskriva problemet mer detaljerat blir det svårt att försöka hitta tips om lösningar...

Men med all säkerhet får inte startmotorn någon signal/ström, och du tror alltså att detta skulle kunna bero på en startstpärr som är eftermonterad? Tja, hör med någon firma som sysslar med just de larmet du kanske har på bilen...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Gärna en bild på det förmodade larmet.
Men hittar du en rosa kabel vid tändningslåset och påskarvad ett par kablar ner till larmet är det startspärr. Skarva ihop den rosa igen isf.

För du har kollat så det inte bara är batteriet som är dåligt?
av paddish
Har varit ut och kikat lite men ej hunnit mäta skall ta kort och lägga upp på det där jag tror är larmet! det jag har sett nu är att det är en hel del kablar som är påskarvat på dom som går till tändningen bla en rosa!! skall följa upp dom och se vart dom tar vägen imorgon!
Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högtalar[…]

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]