Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Jag har bytt spridare och höjt bränsletrycket något (mest pga att jag från början konverterade mha höjt bränsletryck på originalspridarna och inte bekymrat mej med att plocka bort den justerbara regulatorn).

Har inte märkt av några bekymmer med syntetisk olja i kombination med etanol. Däremot är det viktigt med vegetabilisk olja om du ska köra en tvåtaktare på etanol. Men i dragracing är det vanlig att de kör på METANOL inte etanol, det verkar råda en viss förvirring gällande de två olika alkoholerna!

//David
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Jag monterade en justerbar bränsletrycksregulator för att kunna öka trycket och sedan monterade jag spridare från en 850Turbo, men det skulle ha varit smidigare att montera spridare från en V70 2,4T/2,5T. Dessa flödar lika mycket som 850T-spridarna men har en spridarkropp som passar rakt av på original fuelrail. Förbrukningen ligger på mellan 1,35l/mil och 1,85l/mil beroende på hastighet och hur pass tung högerfoten är för dagen!!

//david
av Nicklas79
oki så det enda jag behöver skaffa är spridarna från V70 2,4T/2,5T. du råka inte ha 6st på hyllan till ett bra pris. hur ofta behöver man byta bensinfiltret när man kör på etanol.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Har ju dessvärre inte några spridare som ligger och skräpar :( !!

Är själv på jakt efter 4st spridare från en 850T till min 745:a!

När det gäller bränslefiltret rekomenderar jag ett byte efter 50-100mil och sedan efter ytterligare 200mil. Så har jag gjort på min och sambons bilar och det har fingerat bra!

//David

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]