Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av hondis
:o vad ska man göra blir tokig :-O) det är så att batteriett drogs ur laddade opp det satt tebaka det å har man sett larmet gick igång ,fram med dosan ,ingen kontakt kunde inte stänga av larmet så nu står man där med en bil som ska säljas..(960-93) å startspärren ligger i...vad ska man göra... ?:-/ ?:-/ ?:-/ ps nya batterier i dosan...
Användarvisningsbild
av Cerwin
Vet ej om det ser likadant ut som på 740-91 men då sitter relät till larmet under ratten. Alltså man får släppa på plasten mellan ratten och pedalerna där sitter en styrenhet (Original larm) Prova först att slå lite försiktigt på plasten o se om det hjälper annars kolla styrenheten (relät) kan inte lova att det ser samma ut men det är ett tips!
Användarvisningsbild
av Jocke S.
hondis skrev::o vad ska man göra blir tokig :-O) det är så att batteriett drogs ur laddade opp det satt tebaka det å har man sett larmet gick igång ,fram med dosan ,ingen kontakt kunde inte stänga av larmet så nu står man där med en bil som ska säljas..(960-93) å startspärren ligger i...vad ska man göra... ?:-/ ?:-/ ?:-/ ps nya batterier i dosan...
Till en början är det bra att veta vad det är för larm...!? Det enda jag vet om ditt larm är att den har en dosa (fjärrstyrt) och att det sitter någon typ av startspärr (imobilaizer).
av DDD
hondis skrev:det är volvos eget larm..
Vilket av Volvos egna larm är det du har!? Alt. hur ser dosan ut som du har, färg, knapp/knappar etc....?
Det kanske går att lösa tillfälligt genom att koppla bort startspärren.
av hondis
jag hittade säkringen så jag kopplade bort larmet,trodde att det blev nollat då men det blev det inte så jag är lite nöjd då bilen går att starta nu..
av DDD
hondis skrev:jag hittade säkringen så jag kopplade bort larmet,trodde att det blev nollat då men det blev det inte så jag är lite nöjd då bilen går att starta nu..
Ganska innehållslös tråd måste jag säga.

Jag tror att de flesta hade uppskattat om du ville dela med dig om hur gick du tillväga. Vilket larm är det du har och vilken säkring etc...?

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]