Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Karlstad
Hej Har en 940 gl -94.

När jag lyfte på förar matta så fanns där glykol.

Jag förstår (tror) att det är "Värmekranen" som pajjat.

I vintras så försvann det mer glykol, hade värmen på då. (kanske läckte det mer om kranen var i öppet läge).

Nu till min fråga : Kranen måste bytas, men vad tror ni att reparationen skulle kunna kosta ???
Vad kostar själva kranen ?

Vh Stefan i Karlstad.
Hej, det kan vara värmekranen eller värmepaketet eller anslutningarna/slangar som läcker. Det är ganska enkelt att byta kranen men värmepaketet är bökigare.

På 740, drar man ut paketet mot pedalstället. Mekonmen och Volvo har värmekran och värmepaket.

Mekonomen är i detta fall billigare än volvo, (det är dock inte alltid så, ibland kan faktiskt volvo vara billigare på reservdelar).
Jag bytte själv, finns en tråd om det här :D

Lite bökigt att komma åt, men inte alls farligt. Typ 300 tror jag, köpte på mekonomen.
Låt locket sitta på kylarvätskebehållaren när du kopplar loss värmereglaget, annars vill allt vatten rinna ned i kupén. Och se till att få bort allt vatten, annars rostar det rätt bra. En rätt lätt operation om man är två...

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]

Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]