Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Underground
Tjena. Jag är ingen höjdare på bilar så jag har tyvärr ingen aning om vad som är fel på min överväxel.
Det lilla jag vet är att den helt enkelt inte funkar och att det inte händer ett skit när jag trycker på den lilla knappen.

Inte så kul att ligga och varva på 4000 varv på motorvägen.

Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag tror liknande frågor kommit upp tidigare här på forumet, så jag rekomenderar att du använder sökfunktionen.
Vad jag har hört så är det ganska vanligt med glapp i någon kontakt vid knappen, men jag har aldrig haft bil med od så jag vet inte så noga.
Användarvisningsbild
av Mandelman
Hejsan!

Ja jag hade samma problem med min ÖV (torde va samma som min 745:a), där jag lossade på damasken och hittade en kabel som va av(!) troligen skavd på nå´t sätt...inte spec. svårt att fixa, bara man har tålamod med damasken efteråt ;-// Kan oxo även va själva kontakten i knappen (sprätta lös o kolla att den får kontakt, passa fjädern, kan studsa var som helst i bilen ??:-/ )

/Micke/

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]

Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]