Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
hej igen, har sökt lite men hittar inte det jag vill, bilder på turboagregat,,,tänkte testa detta med att flytta ut lite , med brickor,
är lite osäker på vad man ska göra,,,,,,,,,,,kanske nån länk,,,,
av 940 Turbo
tjena na men det är inte så svårt wastgaten sitter ju fast med 2 bult i underkant så du lossar bara på dom och drar ut wastgaten lite och lägger brickorna mellan fästet på turbon och wastgaten så själva den flyttas ut ja tror att 2 vanliga brickor höjde laddet med 0.1 bar men du bör nog inte använda mer än 4 brickor. PS det pilliga är bara att försöka hålla brickorna på plats samtidigt som du ska sätta tbx bulten men med lite tålamod och kanske hjälp från en kompis ska de nog gå fint :wink:
Användarvisningsbild
av JRS
Fortsätter mina experiment med turbon, satte dit en laddtrycksmätare idag, visar som mest
strax under 0,3, normalt tror jag, någon sa att man kan höja till max 0,6 utan risk,
detta skulle motsvara en fulltryckare,,är detta riktiga uppgifter,,,?
Användarvisningsbild
av JRS
Nu är det gjort, satte tre lite kraftigare brickor, får knappt 0,7.... vid långvariga varvningar kan det bli 0,75,
försökte med fyra brickor ock fick 1,5,,,,farligt mycke antar jag, gör faktiskt en del, framförallt i mellanregistret,
om jag har tagit i för mycket nu så är jag tacksam för kommentarer,,mvh JRS
av 940 Turbo
tjena nae håller du dig runt 0.7 bar där så e de ingen fara men gå helst inte över de utan chipp för då kan den spika.. japp de gör kanonbra skillnad med lite högre ladd sen kan du ju chippa också så kan du ladda runt 1 bar sen :D och då går dom riktigt bra sen samtidigt som chippet gör bilen mycke piggare när man ska iväg då den får mer soppa direkt på nåt sätt men de räcker å köra vanligt med 0.7 i ladd också då går dom helt okej med tycker jag :)
Senast redigerad av 1 940 Turbo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av JRS
vilket chip är att rekomendera,,BSR,,,Viking,,??

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]

Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]