Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Marcols
Kanon bra, tackar där sparade du mig just en tusenlapp :P (sen får vi ju se hur kvaliteten på den från biltema är) men den borde ju hålla för de max 2 år som jag tänkt ha kvar kärran iaf.
Användarvisningsbild
av lilleman
min biltemastartmotor höll en månad sen fick jag en ny som höll i 2-veckor :evil:

mvh/roger :D
av Marcols
Monterade en i går...... den håller än så länge återkommer med info om den rasar..
(Skall beställa bussningar & nya kol och renovera den gamla så kan man slänga i den igen om den från biltema rasar).
av MickeJoh
Hej alla

Som ny här ska jag skriva mitt första inlägg. Vi använer samma forum som det här i jakt och vapen forumet Robsoft.

Jo, start motor från biltema var jag och köpte till min 945. Men före det så:

Jag kollade pris på skroten och han skulle ha 700 riksdaler

Bitema ska ha 599 för deras start motor

Så jag och dottern övningskörde till Luleå för att inhandla motorn, men gissa till min stora förvåning när jag kom hem.

Biltema (som jag brukar säga ha dålig kvalite) men start motorn är ju en Bosch, exakt samma som jag bytte ut.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det var ju lite överraskande. Men jag tror det är ganska vanligt att sk piratdelar kommer från samma fabrik och att man bara slipat ner märkningen eller skrivit nåt annat på förpakningen.
av Marcols
Ja samma här, men jag tror att biltema motorerna kan vara fabriksrenoverade gamla motorer, det var en del slagmärken på motorhuset samt att det såg ut att vara blästrat innan målning.

Men åtminstone solenoiden var Bosch på min.
Användarvisningsbild
av Mandelman
YO!

Ja Biltemas delar överhuvudtaget är lite på vinst och förlust. Dom är lite sisådär med att speca delar just till B234F :cry: Ringde dom om tändmodulen där jag fick till svar av Sundsvall att den skulle fungera, men Luleå däremot sa blankt NEJ ??:-/ VÅGA PRÖVA....NOT... så man skall nog hålla sig till luftfilter och tändstift när det gäller 16v motorn ;-//
av olha00
mats.kalen skrev:Det är samma till alla b230.

/Mats
Är det ingen skillnad på startmotorer till automat?
På andra fordon är det ganska vanligt med annan kuggkrans och annan startmotor?
Volvo car UX

Att man ändrar vår vinter fattar jag me[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Slutfaktura från Mercedes har kommit så[…]

Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]