Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av johaan
Hejsan!

Har ett litet problem.. Har nyss bytt ut kupéfläktsmotorn och värmefläktsmotståndet i bilen för det va trasigt, allt funkar prima nu förutom att det inte kommer ut så mkt luft från fläktöppningarna i bilen. Är rena stormen nere vid fläkten men kommer lixom inte fram till öpnningarna verkar det som. Känner det svagt bara när man kör på max. Är så även om man ställer så luften kommer mot rutan t.ex.. Antar att det är nåt spjäll lr nåt som inte öppnar som det ska?
Hoppas ni förstår! SKulle va tacksam för lite hjälp:)

Mvh Johan
av I.H.P
Snurrar fläkten åt rätt håll?
Fått rätt fläkt? Högerstyrd bil har "spegelvänd" fläkt (jag fick fel till 960, tog en stund innan jag fattade felet)
//Björn
av johaan
Tror att den snurrar åt rätt hål iaf.. Men ska kolla det igen sen. Det är en fläkt från en 760 med ecc å den såg likadan ut som den förra iaf:S

Nån annan som vet vad felet kan vara, om den nu snurrar åt rätt håll?
Användarvisningsbild
av igelkottar
Styrs inte de av vacuum ? om de gör det så kan det vara en läcka i slangen.
Om det är mekansik så titta så att inte wiren krokat av vid luckan.
av reverend
Du borde ha tre sma burkar (bellows pa engelska) bakom panelen vid gas pedalen. Dom ar vacuum styrda och om du lacker vacuum nanstans sa funkar dom inte bra. Om du har en liten lacka sa kan du kolla det genom att kora bilen lite med flakten pa fullt drag. Nar du slapper pa gasen sa borde det blasa som fan ur spjallen, och sen minskar det nar du gasar igen.

Om du (som jag) har en vacuumslang som ar totalt paj sa lar det nog inte funka alls eftersom allt vacuum forsvinner ut dar.
Om du har en liten vacuumpump kan du koppla den till olika slangar och pumpa lite och haller dom vacuum sa ar dom bra. Om dom lacker lite (vacuum mataren sjunker) sa har du en lacka.

Tydligen ar det ganska vanligt att dom daringa burkarna lacker och maste bytas. Inte sa himla kostligt sags det.
Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]