Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kung_royne
Har (liksom alla andra :wink: ) både tank- och tempvisare som tycks visa lite vad dom vill. Medans tankvisaren godtyckligt visar lite vad den vill är tempvisaren mer konsekvent, den arbetar sig upp till norm temp och där kan den stanna, ibland mer, ibland mindre, för att sedan tvärdö och inte visa något utslag alls.

Efter att i somras ha lossat på och sedan satt dit sladden som fästs i givaren tyckte jag att visaren fungerade mycket stabilare, vet inte om det kan ha varit ngt jox (ngn form av oxidering kanske) i kontakten som bidragit till att det strular. Nu har den dock börjat igen..

jag funderar åter igen på att byta givaren. Problemet är bara att eftersom kontakten är större än muttern man ska skruva på för att lossa den kommer jag bara åt den med en vanlig skiftnyckel. Som om det inte vore nog är det trångt och den SITTER SOM BERGET :evil: Jag har god lust att helt sonika såga av själva kontakten så jag kommer åt med en hylsnyckel, är det dumt?

Dessutom, OM man får loss den, ska man ha något mot läckage i gängorna när man skruvar dit den nya?
Användarvisningsbild
av Ante018
Hej jag har en 745-90 med b230 motor och m47 låda.jag bytte temp givaren i sommras,köpte ny givare,bröt sönder kontakten med en avbitare,tog en fast nyckel och lossade givaren,skruvade ur den och fick ca 1-1,5 dl kylar vatten över handen....skruvade i den nya och drog åt lite lagom hårt,på med kontakten och vips så funkar den utmärkt...kom på att byter man dessutom termostat så går den upp till arbetstemp i normal takt och inte så slött som som min gjorde...lycka [email protected] hör av dig och berätta hur det gick....Ante :D
Carplay Trådlös adapter

Jag har haft denna i 2 år. med en xc40 MY21 […]

Hur gick de för dig med detta felet? Jag har[…]

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]