Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av KPE
Hej alla glada volvoägare!
Har nyss köpt mig en 945 -93 GL AUT 35000 mil! som jag hittils kommer bra överens med! :)
Tänkte bara ställa lite frågor till er erfarna medlemmar!
Vilka svagheter har denna modell och vilka är dess styrka?
35000 mil är ju lite, men dom är väl slitvargar? Spolarvätskans lampa lyser jämt trots att det finns, och bensinmätaren är död som på flertalet volvobilar har jag förstått.

Tack på förhand!
KPE :)
av KPE
Hej igen... var inte mycket svar jag fick.... :cry: , men men... jag är nöjd med köpet och lär höra av mig om jag får något klurigt fel. Det verkar som om kompetensen för att lösa speciferade fel finns här ute i Volvoland!
:D :D
Användarvisningsbild
av Crille
Synd att du inte fått några svar på dina frågor. men inlägg om tankmätaren finns det flera av som du kanske sett om du tittat runt lite på forumet. Går ju även att söka om man vill :shock:

Problemet med lampan för spolarvätskan är säkert själva givaren i spolarburken som är trasig. prova att lossa kontakten till givaren så ska lampan slockna. kommer inte riktigt i håg hur det satt, men det ver nog med skruvlock på spolarburken i jämte på fyllnadsröret. Jag har bytt givare på min 740 en gång. problemet med den var att den aldrig tända lampan i stället,
av KPE
Tjena! Ok ska kika på det... jag har iaf. hittat mycket nyttigt bara genom att bläddra på denna fina sida! :D
/KPE

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]