Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Röd med rostlagning
grammse skrev:vore ju pissigt om vattenpumpen ger sig när du minst vill det. en mörk blöt natt på någon enslig skogsväg :wink:
Men som man bäddar får man ligga :roll:
Ja, såklart. :oops:
Jag menar mest att det är en annan tråd. Eller förhoppningsvis inte, jag tycker inte att det här är rätt forum för mig att dra upp YTTERLIGARE ett missljud i min röda rostlagade! :lol:
Jag saknar erfarenhet samt erfaren omgivning för att avgöra vad det är för saker som låter och klonkar i motorn. Nu nämde jag lite skämtsamt att jag tror att värmepumpen snart kajkar, men av erfarenheten hitintills är det garanterat något helt annat! :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Röd med rostlagning skrev:
grammse skrev:vore ju pissigt om vattenpumpen ger sig när du minst vill det. en mörk blöt natt på någon enslig skogsväg :wink:
Men som man bäddar får man ligga :roll:
Ja, såklart. :oops:
Jag menar mest att det är en annan tråd. Eller förhoppningsvis inte, jag tycker inte att det här är rätt forum för mig att dra upp YTTERLIGARE ett missljud i min röda rostlagade! :lol:
Jag saknar erfarenhet samt erfaren omgivning för att avgöra vad det är för saker som låter och klonkar i motorn. Nu nämde jag lite skämtsamt att jag tror att värmepumpen snart kajkar, men av erfarenheten hitintills är det garanterat något helt annat! :wink:
är det ett jävla gnissel kan det lika bra vara remmarna som behöver bytas :) behöver ej vara vattenpumpen som väsnas :wink:
Användarvisningsbild
av Röd med rostlagning
Det är mer som att nåt är lite vindt och tungt men ändå orkar med. Kan ju börja med rembyte, men det tror jag gjordes vid kamremsbytet för en månad sen? Kan han ha satt på samma igen tro? Ljudet fanns nog innan dess, samt vid sidan av konservburksljudet som nu är löst. Jag är beredd att ignorera det. Om vattenpumpen skulle vara på gång, då skriker remmen? Jag antar att bilen snabbt blir varm och det skulle vara svårt att missa?
Användarvisningsbild
av Röd med rostlagning
Vattenpump, förmodligen orginalet...
RÄTT så slut.
Gav sig och det lät fördjävligt om motorn. Mecken som gjorde jobbet visade mig pumpen, vred lite på hjulet... Exakt det ljudet som plågat en de senaste 100 milen.
Efter pump, termostat, remmar och glykol + jobb är man 2100 kronor fattigare. Fan det är dyrt med gamla bilar som man vill hålla kvar ett tag...

Men å andra sidan är denna tråd nu ett minne blott.
Går som ett spjut i vakkum i jämförelse med hur generator och vattenpump samt grenrörsplåt orkestrerade förut :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Röd med rostlagning skrev:Vattenpump, förmodligen orginalet...
RÄTT så slut.
Gav sig och det lät fördjävligt om motorn. Mecken som gjorde jobbet visade mig pumpen, vred lite på hjulet... Exakt det ljudet som plågat en de senaste 100 milen.
Efter pump, termostat, remmar och glykol + jobb är man 2100 kronor fattigare. Fan det är dyrt med gamla bilar som man vill hålla kvar ett tag...

Men å andra sidan är denna tråd nu ett minne blott.
Går som ett spjut i vakkum i jämförelse med hur generator och vattenpump samt grenrörsplåt orkestrerade förut :D
Han som bytte remmen utan att kolla på vattenpumpen måste ha varit bra dum. Sen var det inte dyrt med 2100 för pump rem mm. Det tar ju bilia för ett vanligt sketet olje byte :x
Användarvisningsbild
av Röd med rostlagning
grammse skrev: Han som bytte remmen utan att kolla på vattenpumpen måste ha varit bra dum. Sen var det inte dyrt med 2100 för pump rem mm. Det tar ju bilia för ett vanligt sketet olje byte :x
Faktiskt samme dumhuvud som glömde...
Bra att han inte är dyr då... Oljebyten är i princip det enda jag gör i motorn själv :)
Men så är den röda med rostlagning min första bil också.
Nytt UX

Vi håller oss i denna tråd. https://ww[…]

Volvo car UX

Hur kommer det sig att ni ändrar fläkt o[…]

Xenonljus xc60

Dessa köpte jag https://www.24.se/fordon/bilt[…]

Batterifråga?

Varför inte bara öppna och kolla? Intr[…]