Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Passar gör den. Kolla bara så det är samma utväxling på axlarna. Sitter en lapp på vänster sida om diffklumpen, bakifrån sett. Där står utväxlingen.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av ThaSaint
Med största säkerhet kommer din hastighetsmätare att visa tokfel då det med
99.95% chans är olika givarkransar inne i bakaxeln

som Adde säger, utväxlingen kanske inte stämmet.

Men annars så, ja den passar , bara tuta å köra.

//Erik
av Addekarlsson
Precis, missade det. Axeln från -90 har väl abs antar jag, eftersom det är en GLT, då blir det inte riktigt rätt med en axel utan abs. Helt olika givarkransar på dom axlarna.

Mvh/ Adde
av danne_1313
går att byta hastighets hjulet drevet eller vad det heter du rycker båda drivaxlarna så du får klumpen löst sen åker du till volvo och lånar en avdragare för det inre lagret s¨att säga sen knackar du bort hjulet som hastighets mätarn går på sen tar du ditt drev som sitter på din kassa axel och stopar dit värm lagret litte grana knaxka ditt med koppar hamare eller gummin klubba till baks med allting sen har du en fungerande axel med rätt grejor i skulle väll sätta en 3 på en skala till fem på svårighets grad tar ubgefär 4-5 timmar att bytta
Användarvisningsbild
av ThaSaint
2 problem som sannorlikt kan dyka upp:

- Man kan behöva en "björf*tta" för att få loss diffklumpen.

- Det är inte säkert givarhjulet från din gamla axel passar på det nya.
Finns en trave olika utföranden.

//Erik
av danne_1313
har gjort det på många har fortfarande inte stött på en axel som det skiljer på dimension på givar hjulet där i mott finns det många olika modeller.. men det är samma storlek på hålet... går ganska lätt att rycka ut diffen
Handskfacksdelar S40

Hejsan. Jag är på jakt efter dom sm&ari[…]

Bensinpriser v2

oljepriset är och förblir alltid volat[…]

Felkoder skall utläsas så fort jag f&ar[…]

Det kan också vara ett kabelbrott i lednings[…]