Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av BraFart
Oj Oj vad min volvo 944 turbo -96:a är törstig. Finns det någon som vet hur mycket förbrukningen går upp om man använder ac:n. Kan en kass ac pump bromsa extra ? (Har noterat att det pyser och lever från luftutsläppen när man stänger av motorn trotts att ac:n inte har används kee)
Användarvisningsbild
av Ramon
BraFart skrev:Oj Oj vad min volvo 944 turbo -96:a är törstig. Finns det någon som vet hur mycket förbrukningen går upp om man använder ac:n. Kan en kass ac pump bromsa extra ? (Har noterat att det pyser och lever från luftutsläppen när man stänger av motorn trotts att ac:n inte har används kee)
Hur törstig är bilen (blandad körning)? Ja, visst kan en defekt AC-pump hjälpa till att höja förbrukningen, en bil med frisk AC drar ju mer än en utan och ifall den dessutom inte är helt 100%-ig så visst.

Hur långt har bilen rullat? När byttes luft-/olje-/bränslefilter? Tändstift? Har du sportluftfilter monterat?
av BraFart
Bilen passerade 19000 i dag och jag fotade mätaren :-) service för ca:250 mil sedan, På bilprovningen var allt ok i förra veckan, och sen drar bilen 1,4 l/mil med ganska försiktig högerfot. kanske aw71 inte är århundradet uppfining?
Användarvisningsbild
av Ramon
BraFart skrev:Bilen passerade 19000 i dag och jag fotade mätaren :-) service för ca:250 mil sedan, På bilprovningen var allt ok i förra veckan, och sen drar bilen 1,4 l/mil med ganska försiktig högerfot. kanske aw71 inte är århundradet uppfining?
Kan bero lite på vxllådan och sen hur pass mkt du kör i stadstrafik osv. Kör du mkt i stadstrafik så kan det bero på det.
av BraFart
Ja det kanske är så och man åker som en kung samt känner lite av känslan från min första bil, 142:a det är faktiskt värt några deciliter/mil, akrylat bensin till gräsklippare kostar 14:- litern så dyrare än så kan knapast soppan bli. bara att gilla läget.
av Volv8
BraFart skrev:Ja det kanske är så och man åker som en kung samt känner lite av känslan från min första bil, 142:a det är faktiskt värt några deciliter/mil, akrylat bensin till gräsklippare kostar 14:- litern så dyrare än så kan knapast soppan bli. bara att gilla läget.
kör på etanol så blir det billigare

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]