Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Gangzstaerrol
Problemet med bilen är att starten går obehindrat men bilen vägrar att starta,om man däremot puttar i gång bilen så startar den hur lätt som helst! Sen kan den funka hur bra som helst sen kommer problemet i gen när man stängt av den och ska startas då får man får putta på så startar den lätt! Nått tips om nån givare eller nått skit som kan krångla? Tändsystemet är nytt! kablar lock och rotor.
Hejsan :!:
Om det är en 16v så heter motorn B234F

Angående startproblemet så kan det vara givaren som sitter och läser av på svänghjulet,
om den är trasig så läser den inte av och öppnar då inte Bränsle eller tändning.
Har du gnista på tändstiften.??
Volvo740_GLT skrev:Hejsan :!:
Om det är en 16v så heter motorn B234F

Angående startproblemet så kan det vara givaren som sitter och läser av på svänghjulet,
om den är trasig så läser den inte av och öppnar då inte Bränsle eller tändning.
Har du gnista på tändstiften.??
Tack för det rätta nammnet på motorn! Har inte kollat gnistan men eftersom det går å knuffa i gång bilen om den inte startar på starten så måste det va gnista! när den startat går den dessutom helt felfritt! Jag får kolla givaren då! sitter den ovanpå sprängkåpan under eller på sidan! ?
Eson skrev:Hur ligger det till med startmotorn egentligen? kanske värt att se över den :-)-)

Startmotorn går som bara den! men jag fick ett annat tips jag ska testa! tydligen kan bakstycket i tändningslåset bli glappt! ska testa å byta bakstycket å se om det blir skillnad! annars får jag prova givaren!
Användarvisningsbild
av Mr EmCom
Då kanske jag kan låna tråden då jag har ett liknade probelm

Min bara klickar när jag vrider på nyckln. Ibland får jag "klicka" 2 gånger innan startmotorn går ingång ibland 4 iblannd 58 och ibland går den på första.

Ingen av mina kompisar har sett nått sånt förr. Vad kan det vara?
PS så fort den börjar tugga så startar den på en gång.

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]