- mån 27 okt 2025, 06:53
#1619884
Tja,
En Volvo 740 från 87. Fungerat klockrent sedan inköpet i september. Laddade batteriet i fredags då bilen stått sen mitten av oktober. Allting fungerar som det ska och jag kör in den i ett varmgarage. Efter ett par timmar i varmgaraget så börjar bilen bete sig extremt udda, den startar och går 15-20 sekunder sedan dör motorn och så håller den på så tekniskt sett går det att köra bara man är beredd att starta om den 2ggr i minuten.
Snabbkollat igenom alla reläer och de ser OK ut, någon som har en tanke på vad som kan vara fel?
/Rikard
En Volvo 740 från 87. Fungerat klockrent sedan inköpet i september. Laddade batteriet i fredags då bilen stått sen mitten av oktober. Allting fungerar som det ska och jag kör in den i ett varmgarage. Efter ett par timmar i varmgaraget så börjar bilen bete sig extremt udda, den startar och går 15-20 sekunder sedan dör motorn och så håller den på så tekniskt sett går det att köra bara man är beredd att starta om den 2ggr i minuten.
Snabbkollat igenom alla reläer och de ser OK ut, någon som har en tanke på vad som kan vara fel?
/Rikard
- By Christer1954