Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av KlarnE77
Håller på att väcka liv i min gamla 944 från 94 och det går bra förutom overdriven som inte vill vara med. Jag är långt ifrån kunnig inom området men jag har läst en del trådar här och hoppas på hjälp från er med kunskapen.
Det är en automatlåda och den började bråka innan jag ställde av den för några år sen, då kunde den ibland lägga i overdriven och ibland inte. Jag har ingen knapp jag trycker på utan det ska ske automatiskt. Jag har provat solonoiden och det klickar i den när man lägger ström på den. Jag har även testat ett annat relä som ej hade lika många stift och då kunde jag få funktionen att när jag trycker på knappen på växelväljaren så tänds pilen och det klickar i solonoiden. Det bör ju då vara något i lådan som spökar men jag vet inte var jag ska börja leta. Är det någon här som kan guida mig? Just ja, oljan är nybytt i lådan.
B5 bensin Vs 2,5 FT

Hästar vid max effekt är nästan ski[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

Menade att bilarna är 100% el, inget annat. […]

3G släcks

Nu är det dags :-) Screenshot_20250830-14[…]

Ta bort midjelist XC70

Jag behöver ta bort midjelisten på en[…]