- mån 14 apr 2025, 23:52
Har otroligt mycket strul med aw 30-43le lådan i min ombyggda Volvo 960 1998 ambulans. Har plockat ner och bytt lådan tidigare så har sett över alla kontakter. Tror pnp switchen är bytt vid något tillfälle. Ny olja och nivån är korrekt. Tycker den går okej tills limp mode slås på av oklar anledning. Skaffat en Felkodsläsare och det jag fick ut idag var följande:
Fel: (AT-122 shift solenoid)
Vid gaspådrag i läge S
Såg över kablar och kontakter. Har pillats och skarvats på flertal ställen men allt bör sitta rätt och med god kontakt. Bytte TCM boxen under ratten till en som ska vara från samma modell och år men med andra siffror och beteckningar på (vad är viktigast att kolla?) kan det vara speciell mappning på TCMen för att det är en ambulans?
Tyckte den växlade rappare vid start inget fel vid gaspådrag i S som tidigare.
2 felkoder tändes efter en stunds körning i 100km/h (AT-341 lock-up function och AT-114 mode selector switch signal)
Nollade sen dök (AT-122 shift solenoid) upp igen efter en stund på tomgång och växlande mellan lägena.
Någon som har tips på vad som kan vara fel eller i vilken ände jag ska börja nysta?
Fel: (AT-122 shift solenoid)
Vid gaspådrag i läge S
Såg över kablar och kontakter. Har pillats och skarvats på flertal ställen men allt bör sitta rätt och med god kontakt. Bytte TCM boxen under ratten till en som ska vara från samma modell och år men med andra siffror och beteckningar på (vad är viktigast att kolla?) kan det vara speciell mappning på TCMen för att det är en ambulans?
Tyckte den växlade rappare vid start inget fel vid gaspådrag i S som tidigare.
2 felkoder tändes efter en stunds körning i 100km/h (AT-341 lock-up function och AT-114 mode selector switch signal)
Nollade sen dök (AT-122 shift solenoid) upp igen efter en stund på tomgång och växlande mellan lägena.
Någon som har tips på vad som kan vara fel eller i vilken ände jag ska börja nysta?