Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Kaffekokare
Har den senaste tiden lagt märke till att något skramlar när bilen går på tomgång. Har kollat alla värmeplåtar längs avgassystemet och tagit bort en som satt löst och satt fast en annan, men det skramlar fortfarande. Så jag misstänker att det är katalysatorn som låter. Eller är det något annat jag bör kontrollera först?

Om det är katalysatorn, passar Biltemas katalysator till en 940, B230FB-motor, eller måste den svetsas fast? Har den lamda-sond (kanske är standard på alla katalysatorer)?

MVH
Kristoffer
av Loblin
Hade liknande skrammel på våran 745 -88. Efter ett tag så gick bilen kass. Visade sig att katten rasat och täppt igen röret helt!!

Vågar dock inte säga nåt om biltemas katalysator då vi bytte mot en begagnad!
Användarvisningsbild
av Fluffen
Biltemas bör svetsas fast för att få det bra.
av Volvo_740_GLT
Jag har bytt min katalysator mot Biltemas och den fungerar mycket bra. Enda nackdelen att det måste svetsas. Biltema har två olika katalysatorer en med uttag för lamdasound och en utan. Jag är mycket nöjd med min katalysator från Biltema. Jag köpte en från skroten först men den rasade nästa med en gång och den kostade 1500 kr då tyckte jag att det var mer värt med Biltemas
Bensinpriser v2

@StefanN , Nån som minns vad bensin kost[…]

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]