- tis 18 feb 2025, 14:21
#1602279
Har en volvo 945 1996 turbo, som lambda/varnings lampan lyser på.
Återfår lampann ej efter nollställning på tomgång, men efter ett varv på kvarteret lyser den igen.
Eftersom det är en -96a så kan jag inte läsa felkoder, jag vet att det går med nån slags blinklampehistoria men har ingen tyvärr.
Testat mäta lambdasond, den var hel.
Även kopplat ur LMM, då går den annorlunda, skulle säga sämre.
Bytt rotor, fördelarelock, tändkablar, tändstift
Bytt kyltempsensor och triggergivare nyligt av andra orsker.
Tror, obs tror(ej mätt) även den förbrukar lite väl mycket, typ 1.5L/M+ Ryker lite vitt och luktar lätt tvåtakt
Denna lampa har lyst ändå sen jag införskaffade bilen.
Värmemätaren ligger i mitten.
Tomgång på cirkus 900 varv, fin och jämn.
Efter en varmkörning så tycker jag att nivån i kylvätskebehållaren stiger, det pyser även ut ifall jag lättar på locket.
Nån som har nån ide? Tackar och bockar
Återfår lampann ej efter nollställning på tomgång, men efter ett varv på kvarteret lyser den igen.
Eftersom det är en -96a så kan jag inte läsa felkoder, jag vet att det går med nån slags blinklampehistoria men har ingen tyvärr.
Testat mäta lambdasond, den var hel.
Även kopplat ur LMM, då går den annorlunda, skulle säga sämre.
Bytt rotor, fördelarelock, tändkablar, tändstift
Bytt kyltempsensor och triggergivare nyligt av andra orsker.
Tror, obs tror(ej mätt) även den förbrukar lite väl mycket, typ 1.5L/M+ Ryker lite vitt och luktar lätt tvåtakt
Denna lampa har lyst ändå sen jag införskaffade bilen.
Värmemätaren ligger i mitten.
Tomgång på cirkus 900 varv, fin och jämn.
Efter en varmkörning så tycker jag att nivån i kylvätskebehållaren stiger, det pyser även ut ifall jag lättar på locket.
Nån som har nån ide? Tackar och bockar