Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Matti00
Har en 740 med B230F som har funkat hur bra som helst då jag köpte den, plockade ur inredning, fixade rost, avgasrör, plockade ihop allt, o nu fungerar inte 1ans & 2ans spridare. Har testat med 12v att dom funkar, så detta betyder att det kommer ingen signal, var skall jag börja söka? Hört om ett spridar relä som är på expansionskärlet
Senast redigerad av 1 Matti00, redigerad totalt 0 gånger.
Det är bara en kabel till spridarna och en kabel från spridarna. Dock sitter där kopplingspunkter, en före och en efter spridarna. Dessa sitter inne i kabelhärvan. Kopplingspunkterna är där kablarna "delar sig", eller går ihop vid kopplingsplint C på schemat nedan. Är där plus på båda kablar på alla spridare när du kopplar ihop den röda och den grön/vita kabeln vid reläet är det dålig kontakt på minussidan, mot boxen. Tänk på att den röda kabeln är plus, direkt till batteriet. Spridarna jordas samtliga på en gång i boxen när motorn går runt
740-89-7.gif
740-89-7.gif (128.76 KiB) Visad 772 gånger
Lite sent svar men hittade felet, skrattretande var stt bilen funkade perfekt vid köp och hemkörning och testning, men det var tändfördelar rotorn och lock som gav upp när ja kom hem efter att jag hämtat bilen 😂
D4 VEA dricker olja

Nya turbon kommer imorgon. Blir att lyfta ur motor[…]

Hej hjälper en kompis med en c30 . Han skicka[…]

Hej! Har en B230 motor på ett stativ som int[…]

Räkna med att inom några veckor lä[…]