Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Någon som vet om det är en camberjustering i skruvarna som håller fast stötdämparen fram i spinden på 960/S90, likt det är på P2-plattformen? Alltså, rör jag i framvagnsinställningen om jag lossar skruvarna ?
Användarvisningsbild
av MartinS
Lucif3r skrev:På 85x70 som är snarlik så gör man det iaf!
På de bilder jag ser verkar båda hålen vara runda?
av Erik Å
V70 mk 1 -00: Trots runda hål glappar det såpass att camber varierar nån halv grad beroende på vilken ände av glappet man drar fast bultarna i..
Men det påstås att camber hamnar inom tolerans även om man inte bryr sig.
Räkna iallafall med att toe sticker iväg och behöver justeras om man lossar dessa bultar
Användarvisningsbild
av MartinS
Ok, tack. Kanske bättre att lossa spindeln då för att minska risken för att hjulinställningen rubbas?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Precis som erik säger, hålen är runda men dom är så pass "för stora" att det finns relativt mycket "justering". Ett faktiskt "problem"? Troligen inte, men fortfarande en ev. ändring :-) Jag har haft loss mina spindlar några gånger utan att direkt brytt mig om att få dom exakt där dom satt, och inte märkt ett duggs skillnad i praktiken.

KAN vara annorlunda på 960/x90, det vet jag inte. Men fjäderbenen är ju så lika att det passar bolt-on modellerna imellan, minus fästet för krängarstaget.

Ingen aning men titta in på volvopartswebsto[…]

Vad händer i vinter med den, ställs den[…]

Jag har en v50. Problemet jag har är att ESP […]

Vad kan ha hänt?

Det finns diverse möjliga orsaker (luftfilter[…]