Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Maxjepp
Tjena, körde med min 945 ltt förra veckan för skulle köra till skolan, men på väg ner genom byn så märker jag kan det inte händer något när jag gasar, så jag testar lägga den i 2an och ser om det funkar men det gör de inte, varvtalet går sakta ner och kan inte gasa sen dör bilen bara, fick inte igång den när de händ. Jag testade att rulla igång den och de funkade inte testade sätta igång den hur många gånger som helst med det funkade inte. Efter jag kommit hem från skolan så sticker jag och plaren ner och hämtar den. Den har inte velat starta alls på hela veckan och tändstiften blir blöta så det kommer bränsle

Tack i förhand för hjälp
av TioTusenKRBil
Lite oklart vad som kan vara fel, och därmed är det svårt att vara till hjälp.
En LTT kommer ha OBD kontakt under ett lock innuti armstödet. Kolla på forumet hur man tar ut felkoder (krävs egentligen inget mera än en bit sladd men i praktiken typ en knapp, nån dm 1,5mm sladd, och en lampa så blir det busenkelt). Ta och läs ut eventuella felkoder så berätter förhoppningsvis sprutet vad som gått snett.
Annars kan man väl kika om det kommer gnista öht.

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]