Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenare, har ett tag försökt att få tag på utrustningslistor för de äldre Volvo-modellerna. Mestadels 700 samt 900-serien. Skulle vara intressant att veta vad ens bilar varit utrustade med från fabrik. Hittar dock inga bra sidor, vet inte heller vilka man ska ta kontakt med för att få reda på det? Om det ens går att få tag i någon sorts information överhuvudtaget. Om ni sitter på mer information på hur jag ska gå tillväga får ni gärna delge det till mig.

Mvh Henriksson
Der fanns "färdiga" paket i olika varianter på olika årsmodeller och jubileum. Men du kunde alltid välja "vad som helst" till din bil. Min 745-a har inte automatisk air condition, diff.broms eller antisladd. Annars har den allt (tror jag) som fanns. Inkl. 760 helläder inredning med den mer avancerade stolvärmen som bara satt i 760 på dessa årgångar.
Min 745-a är en GLT 16V (4-cyl 159 hk, 4 hk mer än det årets Turbo modell) av första generationen. En 1989 års modell som började säljas i april 1988. Min är dock en -88B, en -89-a tillverkad i september 1988
Framvagnsbalk Volvo 240

Svetsa du den balken och se glad ut! Svårt a[…]

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hej , hur tar man av instegslisten på Volvo […]

Har en V70 2014 där VOC batteri behöver […]