Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har problem med kupefläkten på min 740, sitter en ny fläkt och testat med tre olika fläktmotsånd samt två olika fläktvred.

Fläkten startar inte på något läge över huvudtaget förutom om jag sätter ström på fläktrelät, då går den på full fart.. Har ström på samtliga kablar fram till fläktmotståndet men ingenting händer. Har summrat alla kablar jag kan hitta som rör fläkten och det är inget kabelbrott någonstans heller..

Någon som har något/några tips eller idéer hur fasen jag ska lösa det här?
Har du AC med ett temperaturvred (ECC) så är det en massa andra saker som måste fungera också. Har du "bara" AC så borde det vara motståndet bakom handskfacket som krånglar. Har du ECC så sök på forumet. Det var "uppe till behandling" för inte så länge sedan. Tror det slutade med ett begagnat kretskort bakom panelen

Mvh
Lennart
lennarte skrev:Har du AC med ett temperaturvred (ECC) så är det en massa andra saker som måste fungera också. Har du "bara" AC så borde det vara motståndet bakom handskfacket som krånglar. Har du ECC så sök på forumet. Det var "uppe till behandling" för inte så länge sedan. Tror det slutade med ett begagnat kretskort bakom panelen

Mvh
Lennart
Hej,

Har AC (utan temperaturvred) har prövat två olika, förvisso begagnade så det är ingen garanti att någon av dessa var riktiga dock.

Får försöka jaga rätt på ett nytt och testa

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]