Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hanespanes
Hej!
Har stött på ett problem med min Volvo 740 91 med en b230f och regina systemet, det är så att bilen laddar rätt men laddningslampan lyser fortfarande, trodde först att generatorn var dålig så köpt en alldeles ny generator, bytte den men problemet kvarstod, laddningslampan lyser ej när man vrider på tändningen, det gör alla andra lampor. Men när jag startar bilen så tända lampan, har försökt kolla om det är kabeln till d+ som är kortsluten eller om den får fel spänning på något vis men lyckas inte lokalisera något fel alls! Hjälp och tips uppskattas! Tack på förhand!;)
Har du mätt hur många V där är på batteriet vid avstängd motor och motor på tomgång? Efter start ska det vara c:a 13,5 - 14,2V. En frisk generator kan inte ladda utan att laddningslampan lyser innan du startar motorn. Oftast är det kolen i regulatorn som är slut/inte har kontakt. Är den blå jordkabeln mellan generator och motor hel och ansluten?

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]