Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena!
denna veckan som var så dog bilen och ville inte starta den hosta bara till, så vi bytte soppa pumpen ner i tanken samt bytte soppa filter så då startade bilen och gick bra, så vi hängde på husvagnen och körde ner mot vallåkra och då kände ja ganska direkt efter att han började gå dåligt och han dog ibland och ibland så bara hostade han till, men dem gångerna räckte de bara att vänta en stund så startade han sen igen, men nu iallafall så skulle ja lämna av min bror och åka hem men då vägrade han starta så vi tog bort bränsle slangen in i insprutet och vrider man på tändningen så kommer de ingen soppa alls men försöker man starta så kommer de soppa men förmodligen inte tillräckligt.

Blinkersen är inte jätte sugen på att fungera så kan de vara nått med husvagns kontakten att den dödar något i elsystemet?

drog ju också max vikt så den har gått ganska tungt bilen.

ska lägga till det med att den misständer också när man motorbromsar
Senast redigerad av 1 Manseliasson, redigerad totalt 0 gånger.
Det där med att bensinpumpen ska starta med tändning på är "sådär" på vissa bilar fungerar det på andra inte. Men det har inget att göra att den skulle vara mer svårstartad, bränsletrycket kommer omedelbart när det funkar. Modellerna med huvudpumpen i tanken verkar det vara så att när dom bli gamla och trötta så kan dom helt plötsligt inte starta. För att nästa gång starta igen. Bränsle relät kan också strula liksom Rex systemets ibland krånglande tänd system. Om bilen känns svag kan det vara läck på vakuumsangen till MAP-sensorn och även fel på temp-sensor som sitter i slället för LMM på dessa bilar
lennarte skrev:Men det har inget att göra att den skulle vara mer svårstartad, bränsletrycket kommer omedelbart när det funkar.
Njae... Där är vi allt lite oense, och biltillverkarna likaså ;-)
Trycket bör komma relativt fort, men inte lika fort som om det hade primat's först. Det märker jag tydligt på 945an som står mer än den rullar, det tar ett par varv extra på starten om jag inte primar fram bränsle först. Knappast något jag skulle klassa som "svårstartad", men "lite smågrinig" får man väl anse att den är :P Har den däremot bara stått någon timme(=kall motor och allt sånt) så startar den på ett halvt varv typ :-) V70in beter sig ungefär likadant, men den står inte still så pass länge att det är ett "problem".
Lucif3r skrev:Njae... Där är vi allt lite oense, och biltillverkarna likaså
Nu har jag kört med en Biltema "044" pump i många år så det kanske skiljer lite. Men den startar på 2 - 3 motorvarv och då kör jag på E85.
Har bränsletryck mätare i motorrummet så jag ser den när jag startar den med "service uttaget. Den visar fullt tryck (3,6 kg) innan motorn gått ett varv runt.

Jag har konstaterat att vårt campingbord, so[…]

S40 1.8f ac problem

Kan nämna att det är samma in/utlopps di[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]