- sön 06 aug 2023, 20:06
#1549858
Hej!
Har en Volvo 740 1987
Problemet är tomgången den ligger på runt 1000 varv när man startar den sen börjar den sjunka och tillslut så dör den, går att köra som vanligt men trycker man ner kopplingen så dör den direkt om man inte trycker på gasen samtidigt.
Drar man ut kontakten till lmm så har den bättre tomgång testade byta ut lmm och då fick den tomgång men väldigt låg och ojämn tomgång.
Är inte så kunnig i att skruva men tänkte att det kanske kunde ha något att göra med lmm först, finns det någon här som har något tips på vad de kan bero på eller vad jag kan kolla uppskattar alla svar.
Har en Volvo 740 1987
Problemet är tomgången den ligger på runt 1000 varv när man startar den sen börjar den sjunka och tillslut så dör den, går att köra som vanligt men trycker man ner kopplingen så dör den direkt om man inte trycker på gasen samtidigt.
Drar man ut kontakten till lmm så har den bättre tomgång testade byta ut lmm och då fick den tomgång men väldigt låg och ojämn tomgång.
Är inte så kunnig i att skruva men tänkte att det kanske kunde ha något att göra med lmm först, finns det någon här som har något tips på vad de kan bero på eller vad jag kan kolla uppskattar alla svar.