Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av front_one
hej jag har en 740 turbo som går ganska bra men den går ojämnt på tomgång .. och när man gasar och turbon börjar ladda så är det som att den inte får tillräcklgt med bensin för den börjar hacka om man gasar fullt och när man gasar upp den sakta så drar den iväg utan hacket .. VAD kan det vara ?? tack på förhand
av aw73
Min var likadan men det hjälpte att byta luftmängdmätaren.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
front_one skrev:hej jag har en 740 turbo som går ganska bra men den går ojämnt på tomgång .. och när man gasar och turbon börjar ladda så är det som att den inte får tillräcklgt med bensin för den börjar hacka om man gasar fullt och när man gasar upp den sakta så drar den iväg utan hacket .. VAD kan det vara ?? tack på förhand
Årsmodell? Motormodell?
av front_one
Det är en 90a med en b230ft i .. jag var i garaget å titta lite är det nån som vet vad det är för liten slang som går från insuget till turbon och var på turbon den slangen ska sitta (slangen är tjock som en penna)
Användarvisningsbild
av Jocke S.
front_one skrev:Det är en 90a med en b230ft i .. jag var i garaget å titta lite är det nån som vet vad det är för liten slang som går från insuget till turbon och var på turbon den slangen ska sitta (slangen är tjock som en penna)
Börja med att mäta LMM.
Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]

Så.. Iaf du, skulle inte vara särsk[…]

Bensinpriser v2

Är det bara en slump att Trump krigar mot l[…]

Volvo Premium sound högtalare (Harman Kardon)[…]