Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Viggo06
Tjena!
Jag har nyss bytt värmepaket på min Volvo 940 från 97, men efter jag satt dit allt igen så startar den inte och har dragit slutsatsen att de är något med soppa pumpen i tanken och att spridarna inte får någon ström.
Kollat upp relän och de å de är det Inge fel på, men jag tror nog att jag råkat slita ut någon kabel sommar till bränsle pumps relät och någon till spridarna. Finns det någon som vet om det är någon kabel under instrumentbrädan som jag kan ha råkat dragit ut eller om det är något helt annat?
Användarvisningsbild
av lennarte
Kolla säkring 1 och 11 så dom är hela. "Kör" på starten och lyssna efter om bränslepumpen fungerar. Även spridarna ska "klicka" då. Det är inte ovanligt att båda reläena eller pumpen krånglar, dock inte samtidigt. Om du (trots hela säkringar) inte hör pumpen, kan du som test ta loss bränslereläet och sticka ner en kabel stump mellan plats 30 och 87/2 i sockeln. Då "tvångsstyr" du pumpen som omedelbart ska gå igång. Gör den inte det så kolla om där är ström i plats 30. Det är direkt batteriström utan säkring.

Hej, jag behöver hjälp då jag &aum[…]

Ni känner er bil bäst, jag får k&a[…]

Bagageluckan på bilen har börjat kr&a[…]

Reparera läckande AC

Kör med den billigaste bara. Båda m&au[…]