- sön 18 dec 2022, 01:40
#1523625
Har en epa traktor som jag själv byggt om nyss med hregg. 944 1996 med b230fk å m90
I början gick bilen fint men var svårstartad så fort de började bli lite kallt, alltså 5° och neråt.
Var ute å körde förra hälgen och då gick hydraltätningen till slavcylindern så åkte hem å ställde ner den, på morgonen dagen efter vägrade bilen starta.
Det var runt -20 under natten om jag inte minns fel men nu när det har varit + grader startar den inte häller. Har kollat alla säkringar också.
Den får ingen gnista, varvsignal eller bensin till stiften, skruvade ut 3 då jag inte kom åt sista och alla var riktigt torra. Varvmätarn rör sig inte när man kör startmotorn, kollat gnista med tändstift mot jord men ingenting alls.
Spridarreläet funkar, det klickar när man sätter på tändningen och sedan klicker det då och då när man kör startmotorn(även bytt till ett annat från fungerande bil men torrt ändå) vet ej säkert ifall spridarna funkar elr inte då jag har varit själv så kan inte lyssna.
Tänkte de kunde ha med hreggen att göra först men när jag kopplat förbi den så får den ändå ingen gnista. Har mätit oHm på min vevaxelgivare å de verkade rätt men bytte till en annan från en fungerande bil men samma sak. Det är tryck i bränslebryggan elr vad det nu heter, låter som båda pumparna går.
Nu är jag helt trött på det och har provat allt jag kan tänka på utan framgång så vet ej vad jag ska göra
Tycker ju det är konstigt att bilen går felfritt på kvällen och sedan på morgonen vägrar den starta, körde slut på batteriet och sedan med startkablar men det tände inte en gång. Är på skolan under veckorna så fortsatte igår och idag med bilen, tänkte den var för kall då motorvärmaren har varit på jämt under varje vinter i över 18 år men när jag kopplade i den small det och det sprutade gnistor under bilen och proppen till där jag tog ström ifrån gick. Kollade motorvärmar kabeln och förlängningskabeln men båda var nya och fina inga märken elr så. Det var efter det hära som jag kollade de med tändningen och märkte problemen så vet ej om det var samma innan men skulle tro de då den inte tände en gång på över 10 minuter med försök att starta bilen.
I början gick bilen fint men var svårstartad så fort de började bli lite kallt, alltså 5° och neråt.
Var ute å körde förra hälgen och då gick hydraltätningen till slavcylindern så åkte hem å ställde ner den, på morgonen dagen efter vägrade bilen starta.
Det var runt -20 under natten om jag inte minns fel men nu när det har varit + grader startar den inte häller. Har kollat alla säkringar också.
Den får ingen gnista, varvsignal eller bensin till stiften, skruvade ut 3 då jag inte kom åt sista och alla var riktigt torra. Varvmätarn rör sig inte när man kör startmotorn, kollat gnista med tändstift mot jord men ingenting alls.
Spridarreläet funkar, det klickar när man sätter på tändningen och sedan klicker det då och då när man kör startmotorn(även bytt till ett annat från fungerande bil men torrt ändå) vet ej säkert ifall spridarna funkar elr inte då jag har varit själv så kan inte lyssna.
Tänkte de kunde ha med hreggen att göra först men när jag kopplat förbi den så får den ändå ingen gnista. Har mätit oHm på min vevaxelgivare å de verkade rätt men bytte till en annan från en fungerande bil men samma sak. Det är tryck i bränslebryggan elr vad det nu heter, låter som båda pumparna går.
Nu är jag helt trött på det och har provat allt jag kan tänka på utan framgång så vet ej vad jag ska göra
Tycker ju det är konstigt att bilen går felfritt på kvällen och sedan på morgonen vägrar den starta, körde slut på batteriet och sedan med startkablar men det tände inte en gång. Är på skolan under veckorna så fortsatte igår och idag med bilen, tänkte den var för kall då motorvärmaren har varit på jämt under varje vinter i över 18 år men när jag kopplade i den small det och det sprutade gnistor under bilen och proppen till där jag tog ström ifrån gick. Kollade motorvärmar kabeln och förlängningskabeln men båda var nya och fina inga märken elr så. Det var efter det hära som jag kollade de med tändningen och märkte problemen så vet ej om det var samma innan men skulle tro de då den inte tände en gång på över 10 minuter med försök att starta bilen.