Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MartinL36
Har fått Litet konstigt fel nu med 740in Min Igen. Det är så att den går i ca 2.5Min sen slår han av helt utan förvarning motorlampan slår på innan han stänger av sig själv sen så går den ej att starta efter åt för då verkar han bryta strömmen till soppa pumpen och så då tänkte jag då byter Bränslepumps relä utan lycka men testade sätta igång Relät manuellt och då gick pumpen men bilen startade ej.

sen om jag väntade ca 3 tim + att jag hade - polen av från batteriet. då gick bilen igång själv igen bara för att dö 3 min senare.
sen stendöd igen.. Kan det vara så att de e Någon av Styrboxarna som håller på att ge upp? Eftersom han går en stund men lägger av helt efter ett tag. + Slipade även på en jordplint på passagerar sidan som ej såg så fräsch ut men utan lycka..

/Martin
Användarvisningsbild
av lennarte
Synd att du inte kollade felkoder innan du kopplade bort batteriet. Då hade du kanske fått en "indikation".
Kan vara att motorn får för mycket bensin. Lossa den klena vakuumslangen mellan BTR och insug vid insuget och sug i den. Smakar det bensin är den kass och motorn får in bensin den vägen.
av MartinL36
Hej, Jo kollade felkoder fanns inga. för det som var konstigt är att pumparna slutar gå när den slår av och sen går inte pumparna tills man drar av minuspolen ca 3 tim sen går han igång i 3 minuter igen.. ca
Användarvisningsbild
av lennarte
MartinL36 skrev:pumparna slutar gå när den slår av och sen går inte pumparna tills man drar av minuspolen ca 3 tim sen går han igång i 3 minuter igen.
Fel på bränslrerelä?? Det finns (vad jag vet) inget typ tidtelä som fördröjer återstart, men det kan vara dålig kontakt någonstans.
av MartinL36
Har Bytt Till 2 Sprittnya relän. men om du trycker igång relät manuellt genom att vicka på en av polerna i reläet så går pumpen men håller på att letar efter en Ny Bränslebox se om det löser problemet.

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]