- fre 04 nov 2022, 19:22
#1517873
Tja!
Har en B230FT vars grenrör läcker riktigt illa. Letar grenrör som helst inte är gjorda i gjutjärn, skickar turbon på originalplats så man kan köra med t.ex. 19t utan att det ser alldeles för omgjort ut, och kostar runt 1000-3500kr.
Tittar man på nätet kan man köpa piratkopierade "gjutjärns"grejer för cirka 5000. Alla begagnade som inte kostar alldeles för mycket verkar ha sprickor nu efter tusentals värmecykler..
Trimsidorna säljer sjyssta grejer men man måste dra om olje och ev. vattenrören beroende på vilken turbo man då slänger på.
Vad kör ni med för grejer? Hur skulle ni lösa detta? Har själv inte ens en enfasmig/tig och så vitt jag vet är gjutjärnsgrenrör något av det svåraste att svetsa.
Kommer bes klaga om turbon sitter uppåt om man kör en 13 vid ev. regbes besked?
Hatar byråkrati..
Har en B230FT vars grenrör läcker riktigt illa. Letar grenrör som helst inte är gjorda i gjutjärn, skickar turbon på originalplats så man kan köra med t.ex. 19t utan att det ser alldeles för omgjort ut, och kostar runt 1000-3500kr.
Tittar man på nätet kan man köpa piratkopierade "gjutjärns"grejer för cirka 5000. Alla begagnade som inte kostar alldeles för mycket verkar ha sprickor nu efter tusentals värmecykler..
Trimsidorna säljer sjyssta grejer men man måste dra om olje och ev. vattenrören beroende på vilken turbo man då slänger på.
Vad kör ni med för grejer? Hur skulle ni lösa detta? Har själv inte ens en enfasmig/tig och så vitt jag vet är gjutjärnsgrenrör något av det svåraste att svetsa.
Kommer bes klaga om turbon sitter uppåt om man kör en 13 vid ev. regbes besked?
Hatar byråkrati..
WHAT THE FUCK IS A CUP HOLDER 






















