Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av AfTech54
Jag behöver byta vänster glas på strålkastaren, men vill helst byta både höger och vänster till kompletta nya strålkastare.

Jag har en
VOLVO 745-883 GL 1992 B230F

När jag söker strålkastare på nätet så verkar det bara finnas TILL 7-9/1989.

Någon som har tips på vad som passar och/eller vart de går att köpa?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jadu... 740 90(ej turbo)-92 har ju lite unika strålkastare, och få tag på kompletta NYA strålkastare till dom verkar tämligen svårt. Glasen finns, men reflektorerna är det värre med...

Hur mycket tycker du om utseendet på den fronten? För ett alternativ är att bygga om till 940-front. Det är inte speciellt svårt att göra, men kostar ju lite extra och besök till skrot krävs.
Det jag kommer på som isf behöver bytas är strålkastare(duh :P ), blinkers, listerna under strålkastarna, plasten som håller grillen, 2 fästen för strålkastarna, och övre plasten mellan strålkastarna.
Ska man vara riktigt petig ska man även byta huven och kofångaren, men det är enbart estetiskt och inget som MÅSTE göras för att det ska passa.
Väljer du den vägen så är det utbudet av strålkastare betydligt större, och kommer säkerligen förbli så en lång tid framöver.
av AfTech54
OK och Tack!

Amerikanska strålkastare, är det funkis och lagligt?
Jag hittade kompletta "original" efter mycket sökande, men de ligger på 2700/st. Så nu har jag beställt glas istället!
Svart grill

Ah ok så då är där såk[…]

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]