- tis 19 apr 2022, 12:34
Hej igen alla volvonissar. Nu ska jag försöka igen o förklara mitt väldigt konstiga problem med min 740 som aldrig värkar blir bra hur mycket man än byter. Det är såhär att när man kallstartar bilen så är tomgången ALLTID bra ca 750-800 men sen när bilen blir varm så är den inge bra längre utan är runt 1100-1300. sen när man ibland kör och ska stanna bilen o trycker ned kopplingen så är tomgången på ca 1500 tills man stannar då sjunker tomgången till imellan 1100-1300 och det är inte så den är ojämn utan den håller sig fint där ikring. Har Hittils testat att först rengöra tomgångsmotorn o spjällhuset men de blev inge bättre sen bytte jag lmm blev inte heller bättre. Efter de kontrollmätte jag tomgångsmoter o såg att den inte var bra köpte en ny från biltema mätte den också den vistade sig att den också var fel så köpte en ny bosch den visade rätt men blev fortfarande ingen skillnad. Har också provat med startas runt hela insugsidan av motorn men fortfarande ingen skillnad så just nu håller jag på att byta oringen runt vevhusventilationen då det läcker lite och byta kylvätsketemperatursensorn eller vad den nu heter den som går till styrdonet. Tror ni de kan vara problemet eller bör jag byta något annat
Hoppas nu fattade jävad jag har problem blev lite luddigt skrivit
Tack i förhand :Tobias
Hoppas nu fattade jävad jag har problem blev lite luddigt skrivit
Tack i förhand :Tobias