- fre 24 dec 2021, 10:56
Ha bilen igång och spraya breakclean eller något snarlikt runtom insuget på motorn så märker du om varvtalet förändras, där har du vaccumläckage
Moderator: Moderatorer
Marlboroman skrev: ↑mån 07 feb 2022, 11:39 Gjort rent spjäll och tomgångsmotor?Japp, kliniskt rent :)
equium skrev:Nästa steg blir att byta packning mellan främre rör och grenrör, även fast jag inte märker någon läckage där.Jag har under åren bytt insugs och avgaspackningar 2 ggr. Har även haft läck vid skarven mellan grenrör och främre avgasrör. Och givetvis otaliga gånger vid ringen mellan avgasrör och katalysator. Varje gång har det då blivit felkod 2-3-2
lennarte skrev:Jo det är väl inte helt ovanligt, jag har dock inga felkoder :(equium skrev:Nästa steg blir att byta packning mellan främre rör och grenrör, även fast jag inte märker någon läckage där.Jag har under åren bytt insugs och avgaspackningar 2 ggr. Har även haft läck vid skarven mellan grenrör och främre avgasrör. Och givetvis otaliga gånger vid ringen mellan avgasrör och katalysator. Varje gång har det då blivit felkod 2-3-2
Min far har också råkat ut för n&[…]