Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av jkRE
Tjena. Jo det är som att jag har bekymmer med min -92 Volvo 945. Jag ett ganska massivt oljeläckade där växellådan sitter skruven i motorn, har kikat på lite grejer som packboxar och lager men jag har svårt att finna de rätta reserv delarna. växellådan är en m46 (4 petad men overdrive) ock skulle behöva lite tips på vilka delar jag kan behöva köpa. Tänkte även byta lameller, lager och alltid därtill. Finns det någon villig själ som kan guida mig till villka mått och delar som hör till. Är tacksam för svar! Mvh jkRE
Användarvisningsbild
av lennarte
Det sitter en tätning bakom svänghjulet. När den läcker så kommer det ut i delningen mellan motor och växellådan.
av jkRE
Okej. Är det en packbox vi pratar om du eller? Vet även att det sitter packboxar vid ingående och utgående axlar, kandne lika bra att byta dom med. Ska även byta/renovera vevhusventilation samtidigt tänkte jag.
av jkRE
Tänkte även byta lameller, svänghjul och diverse slitag delar men har dålig koll på mått osv. Något tips? Skulle avsky att köpa fel delar.

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]