Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Wibba
Tja

Nu är det så att min 740 börjat ”hacka” ”strypa sig” vid vanlig körning men mest vid pådrag. Började med o byta bränslefiltret och märkte att det var väldigt skitigt och igensatt, då var problemet löst i ca 10 minuter. Sedan la polaren märke till att bränslepumpen börja surra och göra oväsen (den under förarstolen). Kan se några droppar bensin vid anslutningen från tanken, kan det va så att det läcker in luft eller likande isåfall? Gör det att den börjar surra? Eller är det dags för byte av pump?

Tog bort det nya bränslefiltret för o se att den inte blivit igensatt igen men det hade den inte.

Kan lägga till att man känner i pedalen när pumpen surrar som värst och att den låter mer ibland och ibland mindre.
Användarvisningsbild
av lennarte
Öppna tanklocket och håll örat mot hålet, eller stick ner en bit trädgårdsslang och håll örat mot den. Det ska höras ett surrande när du "kör på starten"

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]