- tis 02 nov 2021, 18:09
#1472226
Tjena!
Har införskaffat mig en 945a som jag tänkt plåga i vinter. I väntan på snön så har jag kastat upp han på ställ några gånger när det regnat och märker att när man kastar upp han så vibrerar det som fan när bilen kränger innan röven åker ut och ibland mitt i sladden. Blir så även om man råkar understyra och han glider fram. Inte lyckats höra vart det kommer ifrån eftersom man är fokuserad på annat när man försöker sladda. Provade att bara rycka handbromsen och snurra och då vibrerar det också som fan i hela bilen men förmodligen bakifrån.
Detta sker mest i låga hastigheter men om man kommer i typ 60+ och kastar upp han i en lång kurva så blir det inte mycket. Alltså i korta skarpa svängar Blir det mest när chassit rullar som mest.
Bilen har kapade fjädrar 2 varv fram och 3 bak.
Med vibrerande menar jag att det dånar så man inte hör vad man tänker.
Hade en 240 som var orginal hög och svampig och det va samma på den men bara när man gjorde små ringar så chassit rulla som fan. Efter man sladdat och det har vibrerat så som jag förklarade så skakar även ratten i någon minut när man svänger och sen går det över. Inte så värst bra på att förklara men fråga gärna om jag var otydlig med något. Är väldigt tacksam för svar för detta orkar jag inte med sen när snön kommer.
Tack på förhand mvh
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Har införskaffat mig en 945a som jag tänkt plåga i vinter. I väntan på snön så har jag kastat upp han på ställ några gånger när det regnat och märker att när man kastar upp han så vibrerar det som fan när bilen kränger innan röven åker ut och ibland mitt i sladden. Blir så även om man råkar understyra och han glider fram. Inte lyckats höra vart det kommer ifrån eftersom man är fokuserad på annat när man försöker sladda. Provade att bara rycka handbromsen och snurra och då vibrerar det också som fan i hela bilen men förmodligen bakifrån.
Detta sker mest i låga hastigheter men om man kommer i typ 60+ och kastar upp han i en lång kurva så blir det inte mycket. Alltså i korta skarpa svängar Blir det mest när chassit rullar som mest.
Bilen har kapade fjädrar 2 varv fram och 3 bak.
Med vibrerande menar jag att det dånar så man inte hör vad man tänker.
Hade en 240 som var orginal hög och svampig och det va samma på den men bara när man gjorde små ringar så chassit rulla som fan. Efter man sladdat och det har vibrerat så som jag förklarade så skakar även ratten i någon minut när man svänger och sen går det över. Inte så värst bra på att förklara men fråga gärna om jag var otydlig med något. Är väldigt tacksam för svar för detta orkar jag inte med sen när snön kommer.
Tack på förhand mvh
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk