Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tja, jag har ett litet problem, jag får ingen varmluft när jag vrider på värmen i kupén. Började kolla kupé fläkten och värmepaketet men utan resultat.
Sen slog de mig en dag att kolla värmekranen, till min förvåning såg jag att de inte satt någon värmekran där, förra ägaren har tydligen plockat bort värmekranen och slangarna i motorutrymmet. Min fråg är, vart går slangarna i motorutrymmet?, ska montera dit en ny värmekran med nya slangar och skulle vilja veta vart alla slangar till och från värmekranen går. Även veta vart slangarna går inne i kupén
Tacksam för alla svar
MVH Fru fungerar
Det är lite knepigt med värmen på på volvo 940 utan AC. Vajern går till ett plasthölje med värmeventil, från denna går sedan ännu en vajer till ett blandningsspjäll. Detta blandningsspjäll blandar värmd luft och uteluft. Se bild på denna länk: http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/ ... -29973742/
Det vore nog bra för dig att gå till en skrot och plocka med dig dessa delar. Där kan du också se hur värmeslangarna är kopplade.

Ska prova att byta dieselfilter, har upplevt att b[…]

motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]

Börjat semestern med felfri besiktning :-D […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, nä[…]